X

KORONAWIRUS A GASTRONOMIA

SZYBKA INSTRUKCJA Z ZASADAMI DLA GASTRONOMII
 
Dziś mam dla was temat na czasie 🙂
Z uwagi na to, że pracujemy z jedzeniem i o zainfekowanie go jest bardzo łatwo,
przygotowałam dla was kilka najważniejszych zaleceń.
 
Opracowałam je na podstawie zalecenia WHO oraz instrukcje Dr. Johna Campbella, który od dłuższego czasu ma swój kanał na YouTube i propaguje wiedzę medyczną wśród laików w bardzo przystępny sposób.
 
Aktualnie koronawirusa w Polsce nie ma wg oficjalnych danych.
Gdyby sytuacja uległa zmianie, poniżej macie ściągę postępowania 🙂
 
Bez panikowania na spokojnie jak unikać zagrożenia i zainfekowania „niechcący” naszych gości i siebie nawzajem
ZASADY DLA PRACOWNIKÓW GASTRONOMII NA WYPADEK DYNAMICZNEGO
ROZPRZESTRZENIANIA SIĘ KORONAWIRUSA W POLSCE.
 
1. Nosimy jednorazowe rękawiczki w pracy na każdym stanowisku, często je wymieniamy.
2. Myjemy często ręce w gorącej wodzie z mydłem dezynfekującym po tym używamy spray do dezynfekcji.
3. Całe ubranie wierzchnie zmieniamy po przyjściu do pracy.
4. Zakładamy fartuchy, uniformy, koszule, najlepiej z długim rękawem.
5. Ubrania, których używamy w pracy, często pierzemy
6. Można kupić jednorazowe foliowe fartuchy i codziennie je zmieniać.
7. Zaopatrujemy lokal w termometr i sprawdzamy temperaturę pracownikom po przyjściu do pracy.
8. Jeżeli któryś z pracowników przychodzi z infekcją, odsyłamy go do domu.
9. Unikamy bliskich kontaktów z klientami z objawami infekcji lub innymi potencjalnymi nosicielami.
10. Nie dzielimy się filiżankami, sztućcami.
11. Unikamy uścisków dłoni.
12. Zaopatrujemy lokal w spray z do dezynfekcji powierzchni, używamy go do klamek, blatów, stolików,
     uchwytów lodówek, przycisków na kasie i klawiaturze oraz terminalu, kranów, WC i wszystkich miejsc,
     które są dotykane przez klientów.
13. Towary zapakowane w folie przyjeżdżające w dostawie zewnętrznej spryskujemy sprayem dezynfekującym.
14. Rękawiczki i drobiazgowa higiena rąk, nie dotykamy oczu, ust.
15. Nosimy wysokiej jakości maskę medyczną lub maskę z filtrem N95.
    ( tu opinie są różne, warto zgłębić temat )
16. Jeżeli mamy stanowisko kasowe osoba je obsługująca powinna dostać okulary ochronne.
17. Warto się zastanowić nad wprowadzeniem tylko naczyń jednorazowych dla klientów, jeżeli wirus zacznie się
      dynamicznie rozprzestrzeniać.
18. Wszystkie śmietniki powinny być zamykane, szczególnie w WC i te dla klientów.
 
Powiem szczerze, że lista po ponownym zredagowaniu mnie zasmuciła ilością punktów krytycznych i zaleceń, ale gdyby jednak wirus się u nas pojawił i rozprzestrzeniał może się okazać, że takie środki ostrożności nie są przesadzone.
 
Jeżeli chodzi o środki do dezynfekcji rąk i powierzchni można je kupić w hurtowniach medycznych i uważam, że ten punk warto zrealizować już dziś. Niestety jednak już teraz występują braki w dostawach. Ostatecznie możemy takie środki sami przygotować na bazie spirytusu.
Zaleceniem ogólnym jest również unikanie skupisk ludzi, gastronomia niestety takim miejscem jest. Jeżeli sytuacja będzie się rozwijała dynamicznie i nie będziemy chcieli, aby przypadkowi klienci na nas „kaszleli” możemy zmniejszyć ilość miejsc siedzących lub wprowadzić zamówienia tylko na telefon i odbiór własny, lub dowóz.
 
                                                                                  Podkreślam, że te zasady są na wypadek rozwoju rozprzestrzeniania się wirusa.
Nie mam na celu siania paniki tylko edukację.
 
Chodzi tu o zdrowie naszych klientów, pracowników oraz nasze.
Życzę nam wszystkim, aby informacje tu zawarte nigdy nam się nie przydały.
2 comments
  1. Jarek

    Rzecz na czasie i dobrze, że ktoś pomyślał o gastronomii. Mam jednak nadzieję, że nie będzie takiej konieczności.

  2. Stella

    Zuzanna to marka sama w sobie. Miałam okazję kiedyś dla niej pracować i bardzo dobrze wspominam ten okres czasu. Teraz gdy sama chciałbym założyć własną działalność gastronomiczną jej pomoc z formalnościami jest nieoceniona. Do każdego klienta podchodzi indywidualnie i z wielkim zaangażowaniem. Zuzanna to wulkan pozytywnej energii a jej doświadczenie i profesjonalne podejście są bardzo ważne w tych trudnych chwilach dla gastronomii podczas pandemii. Z czystym sumieniem polecam współpracę z Zuzą.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *