fbpx

KORONAWIRUS A GASTRONOMIA

SZYBKA INSTRUKCJA Z ZASADAMI DLA GASTRONOMII
 
Dziś mam dla was temat na czasie 🙂
Z uwagi na to, że pracujemy z jedzeniem i o zainfekowanie go jest bardzo łatwo,
przygotowałam dla was kilka najważniejszych zaleceń.
 
Opracowałam je na podstawie zalecenia WHO oraz instrukcje Dr. Johna Campbella, który od dłuższego czasu ma swój kanał na YouTube i propaguje wiedzę medyczną wśród laików w bardzo przystępny sposób.
 
Aktualnie koronawirusa w Polsce nie ma wg oficjalnych danych.
Gdyby sytuacja uległa zmianie, poniżej macie ściągę postępowania 🙂
 
Bez panikowania na spokojnie jak unikać zagrożenia i zainfekowania „niechcący” naszych gości i siebie nawzajem
ZASADY DLA PRACOWNIKÓW GASTRONOMII NA WYPADEK DYNAMICZNEGO
ROZPRZESTRZENIANIA SIĘ KORONAWIRUSA W POLSCE.
 
1. Nosimy jednorazowe rękawiczki w pracy na każdym stanowisku, często je wymieniamy.
2. Myjemy często ręce w gorącej wodzie z mydłem dezynfekującym po tym używamy spray do dezynfekcji.
3. Całe ubranie wierzchnie zmieniamy po przyjściu do pracy.
4. Zakładamy fartuchy, uniformy, koszule, najlepiej z długim rękawem.
5. Ubrania, których używamy w pracy, często pierzemy
6. Można kupić jednorazowe foliowe fartuchy i codziennie je zmieniać.
7. Zaopatrujemy lokal w termometr i sprawdzamy temperaturę pracownikom po przyjściu do pracy.
8. Jeżeli któryś z pracowników przychodzi z infekcją, odsyłamy go do domu.
9. Unikamy bliskich kontaktów z klientami z objawami infekcji lub innymi potencjalnymi nosicielami.
10. Nie dzielimy się filiżankami, sztućcami.
11. Unikamy uścisków dłoni.
12. Zaopatrujemy lokal w spray z do dezynfekcji powierzchni, używamy go do klamek, blatów, stolików,
     uchwytów lodówek, przycisków na kasie i klawiaturze oraz terminalu, kranów, WC i wszystkich miejsc,
     które są dotykane przez klientów.
13. Towary zapakowane w folie przyjeżdżające w dostawie zewnętrznej spryskujemy sprayem dezynfekującym.
14. Rękawiczki i drobiazgowa higiena rąk, nie dotykamy oczu, ust.
15. Nosimy wysokiej jakości maskę medyczną lub maskę z filtrem N95.
    ( tu opinie są różne, warto zgłębić temat )
16. Jeżeli mamy stanowisko kasowe osoba je obsługująca powinna dostać okulary ochronne.
17. Warto się zastanowić nad wprowadzeniem tylko naczyń jednorazowych dla klientów, jeżeli wirus zacznie się
      dynamicznie rozprzestrzeniać.
18. Wszystkie śmietniki powinny być zamykane, szczególnie w WC i te dla klientów.
 
Powiem szczerze, że lista po ponownym zredagowaniu mnie zasmuciła ilością punktów krytycznych i zaleceń, ale gdyby jednak wirus się u nas pojawił i rozprzestrzeniał może się okazać, że takie środki ostrożności nie są przesadzone.
 
Jeżeli chodzi o środki do dezynfekcji rąk i powierzchni można je kupić w hurtowniach medycznych i uważam, że ten punk warto zrealizować już dziś. Niestety jednak już teraz występują braki w dostawach. Ostatecznie możemy takie środki sami przygotować na bazie spirytusu.
Zaleceniem ogólnym jest również unikanie skupisk ludzi, gastronomia niestety takim miejscem jest. Jeżeli sytuacja będzie się rozwijała dynamicznie i nie będziemy chcieli, aby przypadkowi klienci na nas „kaszleli” możemy zmniejszyć ilość miejsc siedzących lub wprowadzić zamówienia tylko na telefon i odbiór własny, lub dowóz.
 
                                                                                  Podkreślam, że te zasady są na wypadek rozwoju rozprzestrzeniania się wirusa.
Nie mam na celu siania paniki tylko edukację.
 
Chodzi tu o zdrowie naszych klientów, pracowników oraz nasze.
Życzę nam wszystkim, aby informacje tu zawarte nigdy nam się nie przydały.

positive review  Bardzo pomocna konsultacja. Porady rzeczowe i konkretne biorace pod uwage bierzaca sytuacje covidova. Dziekujemy i dzialamy. Pozdrawiam.

Anka Cyganka Avatar Anka Cyganka
07/03/2021

positive review  Bardzo profesjonalna konsultacja odnośnie wybory ekspresu do kawy, otrzymałem wiele informacji na jakie aspekty zwrócić uwagę. Bardzo miła i serdeczna rozmowa ?

Mateusz Michalak Avatar Mateusz Michalak
04/02/2020

positive review  Projekt Gastro został mi polecony, ze względów na swoje profesjonalne podejście oraz doświadczenie w branży, a ja podtrzymuję tę opinię. Będąc managerem restauracji potrzebowałam rozwiązać problem polegający na nieodpowiedniej jakości obsługi klienta. Pani Zuza pomogła mi opracować system monitorowania obsługi na odpowiednim poziomie oraz egzekwowania tego od pracowników. Nie spodziewałam się, że do tego typu problemu można podejść systemowo i tak skutecznie. Serdecznie polecam.

Kasia Witkowska Avatar Kasia Witkowska
15/12/2019

positive review  Wielokrotnie korzystałem z konsultacji dotyczących zwiększania sprzedaży w pubie i kawiarni. Zawsze dostawałem wyczerpujące wskazówki co i jak naprawić aby poprawić sprzedaż. I to działało !!! Niestety jako manager nie zawsze mogłem wszystko wprowadzić bo właściciel miał swoje poglądy, które niestety pogrążyły lokal. Zaczynam właśnie pracę jako manager w kawiarni i na pewno wykorzystam bezcenną wiedzę ze szkolenia i konsultacji.

Michał Hirsz Avatar Michał Hirsz
05/12/2019